SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Thursday, February 18, 2010

aku yg tersepit

huhuhu dunia yg tak adil
sakitnya diriku


nape org suka membuat andaian buruk tanpa bertanya empunya badan?
nape org suka menyimpulkan sesuatu tanpa usul periksa?
nape ade org suka bersikap hasad dengki?
nape org suka mensensasikan benda yang x betul?
nape org x suka melihat org lain gembira?
nape org suka mendomba2 lg menghasut2?
nape ada orang suka mengata2 dan mengumpat?


Sedih aku kala ini.
perlukah aku menutup blog?
perlukah aku pergi dari sini?
perlukah aku membawa diri?
perlukah aku berubah semata2 hanya untuk menyedapkan mata mereka memandang?


'Ya Allah ya tuhanku,
Ampunilah segala dosaku dan dosa mereka
Kuatkanlah hatiku,
Lapangkan dadaku
Tenteramkanlah jiwaku
Tenangkanlah perasaanku
Kurniakanlahku kesabaran dan ketahanan fikiran
Hindari diriku dari bahaya fitnah mereka
Hindari diriku dari bahaya tohmahan mereka
Hindari diriku dari bahaya umpatan mereka
Hindari diriku dari bahaya dusta mereka....aku mohon kepadaMu ya Allah


InsyaAllah aku berubah
Aku berubah keranaMu ya Allah
x sesekali berubah demi mereka
Kau bukakanlah mata mereka, Kau bersihkan kekotoran pada hati mereka
,
,
,

2 comments:

  1. sabar je la..
    kte tak mmpu nak puaskan ati sume org...;)

    ReplyDelete
  2. Salam tuan rumah. Yakin jika kamu benar. Janganlah tutup blog dan lari jauh-jauh. Itu namanya melarikan diri daripada masalah yang takkan selesai. Semoga dipermudahkan buat kamu segala-galanya. InshaAllah.. :)

    ReplyDelete