SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Tuesday, July 7, 2009

Minda yang rendah, Emosi yang hancur




Last night, aku n Hani* ada meeting with the Iranians. We hv to dicuss at their place becoz erm..i dont know...i feel a little bit 'fly' with KEKACANG di situ...haha..

Kitaorang ada perbincangan tentang project with kementerian and hani* terlibat bcos we want to grab his expertise...terpaksa la wat malam sbb my schedule sangat la penuh semalam sampai kena wat malam...nasib baik semalam xde puuliss sbb aku da bwak moto macam mat rempit..lalala

Citer disini bukan berkisar mengenai perbincangan dengan those 'YAHOOS' but ada benda yang tak kena di situ. Aku hampir-hampir bergaduh and berperang molot dengan pak guard muda yang tuuuut...HUHH...just a small thing tapi diorang handle macam negara ni nak g berperang ngan YAHUDI...kisahnya begini...aku mahu park my moto inside the resident area but pak guards yang EGO lagi BERLAGAK cam sang kancil itu melarang sekeras-kerasnya sampai muka BERKERUT SERIBU...aku ckp moto itu bahaya letak luar pagar sebab senang nak curi tambahan pulak tempat yang diorang suh aku parking di luar radius mata diorang...susah nak view dari guard post...lagi pun byk kes kecurian moto kat situ...tapi diorang degil gak...so aku nak rasa gak degil tu camne...jadi aku wat tatau je bwak moto dengan selamba masuk pintu pagar and parking...

then...oleh kerana terancam akan keegoan mereka itu...mulalah AKAL FIKIRAN diletak di bawah...EMOSI disanjung bak mahkota berkilau...MOLOT dari ber'sopan santun' telah bertukar menjadi bait-bait ayat yang hina lagi keji untuk didengar...MENGHALALKAN kemarahan dengan MEMBABI BUTA tanpa memikirkan secara kritikal apa yang dikatakan....disini kita boleh lihat fikiran orang kelas bawahan yang belum didedahkan dengan ilmu yang berguna tetapi dihadiahkan dengan emosi yang hina..ye la pak guard kan selalu dok melangu je membuang masa...apa salahnya dioarang bina sikit IQ and EQ diorang ke tahap yang sepatutnya ditambah pulak pembinaan spiritual yang kukuh....for sure benda yang sekecil itu diorang akan dapat tangani dengan lebih berhemah dan terselindung sifat keji pada diri...

diorang sampai ketahap meNGUGUT-ugut...apa da diorang ni...tak malu ke kat pelajar2 asing disitu..memalukan MELAYU...last sekali oleh kerana aku seorang yang tidak suka membuat hal...terpaksa mengalah dan membenarkan ape yang diorang wat...disini baru aku sedar...lain orang lain tahap pemikirannya...diharap aku mendapat hikmah disitu n semoga ALLAH mengampuni dosaku...
`
`
`
`
`

No comments:

Post a Comment