SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Wednesday, July 22, 2009

Dimanakah tempoyak itu?




Da lama aku tak balik kampong. Ape la mak aku ckp nnt. Lambat tul aku balik bulan ni..ntah nape ntah. Balik je ade la sikit2 changes kat umah. Aku pe lagi…menari A-go-go jap sblm masuk rumah…then g cari itu si hitam…makin gemuk ke makin gatal…asik ngorat kucing betina je kejenya. Balik umah just nak rehatkan badan dan menidurkan diri tanpa henti disertai bantal busuk aku yang udah lama aku tinggal…lalalaala

Sekarang ni tgh musim buah durian. Kat mane2 pun ada. Yang beza cuma mahal atau murah. Aku bukannya kuat makan durian. Dulu memang kuat makan tapi sekarang kalo makan tak sampai 3-4 ulas da muak. Then lepas tu berlari2 keliling rumah mencari kipas cina. Berkipas disertai dengan tarian joget gerudi ala2 inul haha. Tu la, family aku beli banyak durian. Then yang lebih2 tu dibuat tempoyak udang. Fuhh sedap siut. Tak ramai orang suka tempoyak. Si muzr* pun kurang suka. Karang aku bwk ko datang umah aku, makan tempoyak yang mak aku masak, gerenti ko jadi penagih tempoyak nnt. Hahaha.

Sepanjang kat umah, keje aku tak lain tak bukan melantak itu tempoyak. Makan dengan pucuk ubi rebus, ikan rebus goreng panas, n ikan kering. Kalo letak spaghetti itali ngn sos moyanis kat sebelah pun aku tak pandang…haha. Kesannya, selama 2 hari ni, aku mengalami cirit berit yang kronik. Bertafakur sentiasa di bilik air. 2 la orang makan 5-6 sudu je…aku makan satu pinggan…lalala


Kesimpulan: Lenkali kalo nak melantak tempoyak, kena ajak ramai2 makan sama2. Karang leh sakit perut n cerit berit sama2. Berjemaah kan lebih baik dari berseorangan lalalala
`
`
`

No comments:

Post a Comment