SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Saturday, January 9, 2010

menceriakan kelas yg x ceria

Last week, aku tolong mak aku wat decoration kat kelas dia. yelah kan da nak masuk sesi persekolahan baru. mcm2 dowh aku wat, udah macam pkerja kontrak sekolah





Memula park kete kat depan tiang bendera sekolah. then kuar dgn bangga bawak barang g kelas. huhu da macam ustaz la plak kekeke




memasang ntah ape ntah kat meja. haaaishhhh mak aku ni. warna pink gak dia pilih. udah xde kaler lain ka. orang letak la kaler biru muda ka, biru laut ka, xpun kaler biru air hujan. bior murid2 berotak kaler biru





pasang langsir gak huhuuhu..nasib baik xde murid2 pompuan. kalo x nampak bo**t*t aku yang seksi terjengkit2 pasang langsir




pasang lapik meja. ni wajib..yela budak2 sekolah kan suka vandalisme..diorang x reti nak conteng kat kertas. tu yg kena lapik pakai lapik lantai huhu





ha kali ni aku tgh susun senarai nabi2 yang 25. huhuu...siapakah nabi selepas Nabi ishak? siapakah nabi sebelum Nabi Harun? ermmmm yg aku tau Nabi Muhammad nabi terakhir. tu la dulu xnak belajar elok2, skrg mak tanya balik, berpinau kepala nak ingat huhuu





dinding belakang kelas yg sudah ada risalah2 keagamaan. huhu insap nasuha aku seketika. balik karang wat dosa balik lalala





carta berwarna kuning di atas menunjukkan rasul ulul azmi. apakah dia rasul ulul azmi ya anta? rasul ulul azmi adalah rasul2 yang menerima ujian dan cabaran yang cukup berat ketika menyampaikan risalah dan menyebarkan wahyu Allah. bukan nak kata nabi2 dan rasul2 lain x ada kena ujian, tapi these rasul menerima ujian lebih sikit dari nabi dan rasul lain. ujian yg cukup mencabar dan mencabarkan huhuhu..waaaaah da macam ustaz la plak aku ni

rasul ulul azmi terdiri dari Nabi Nuh, Nabi Ibrahim, Nabi Musa, Nabi Isa dan Nabi Muhammad S.A.W. leh la cari kat tenet cerita or info ttg cabaran each rasul





kat atas itu adalah sifat2 yang wajib bagi rasul. apekah dia? 1) Siddik (benar) 2) Amanah (Jujur) 3) Tabligh (menyampaikan) 4) Fatonah (bijaksana).





yang ini ape dia kawan2? ini la dia bahasa arab. huhu nasib baik melekat lagi kat kepala hotak aku walaupun udah dekat 17 tahun aku belajar. bahasa arab kat ye murid2 sekalian, adalah menunjukkan nombor 11 sampai nombor 20.
`
`
`

No comments:

Post a Comment