SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Sunday, January 11, 2009

Cenderamata and Cenderahati Part 1

Hari ini tak balik kampung atas hal-hal tertentu. Balik mungkin 2 minggu lagi masa hari raya cina. Boleh cuti panjang. Pagi ni kt bilik kemaskan locker yang udah macam kapal pecah. Macam-macam ada...jangan main-main. Dari baju seluar, important documents, my treasure, tabung duit syiling, vitamins + minyak ikan salmon, album gambar, surat2 and kad-kad jemputan kahwin. And masa tengah kemas2 2 terjumpa gifts daripada member2 and my bos. Dapat je ape2 cenderamata atau cenderahati terus je campak dalam locker. Barang yang tak tercampak kat dalam locker, mungkin aku udah campak kat tong sampah, bagi adik beradik, used it sampai kondem, hilang etc. So ini saja la yang aku dapat kumpul


(aku lupe set tarikh kat camera. So tarikh yang salah kuar padahal aku baru amik tadi..huhuhu)



Part 1 - Gifts dari majlis kawin


Macam-macam bentuk cenderamata aku dapat. Dulu-dulu masa ikut parent gi umah orang kawin, mesti dapat bunga telur. Yang bezanya cuma color bunga tue and bentuk bunga. Kalo nasib agak baik, kadang-kadang bunga telur tue ada duit syiling. Duit syiling tue terselit dalam bunga rampai. Paling banyak duit syiling singgit warna kuning (da kena tarik oleh gov). Sekarang, macam-macam patent. Sudah jarang dapat bunga dengan telur rebus. Mostly orang bagi makanan such as sweets, cupcake, nata de coco, etc. So yang kat bawah ni aku jupa dalam locker aku. Yang x jupa tu mungkin aku da buang. Food gift udah dalam perut and udah diprosess menjadi s**t. HAHAHA.



Beg duit syiling. Beg dompet yang cute kat atas tu NATASHA bagi. Ada ke lelaki pakai purse cam ni. Last2 aku bagi mak aku pakai. Huahaha


Bakul ini dalamnya gula-gula. Mixing gula-gula. Kadang-kadang ada coklat bola

Lilin Wangi

Sudu and Garpu



Kipas.Banyak orang bagi kipas tapi mostly da JAHANAM aku pakai..yang ni nasib baik terselit kat dalam locker. Kalo x sama-sama hancur..hahaha


Sapu Tangan. Dililit cantik dengan bunga ros color coklat and putih dalam tikar kecik.

Yang ni satu lagi. Lilin Wangi. Tapi letak dalam box kecik. Yang ni kalo x silap kawan sekolah teknik aku kawin - Sazzuana. Nasib baik si dia ni stick nama kat lilin ni. Kalo x aku da lupa sapa yang bagi.

Frame gambar. Diberi oleh Zuliana Zulkifli, kawan sekolah rendah dulu
.
..
...
....
.....
......
.......
Akunya majlis kahwin...nak bagi pe ek?

No comments:

Post a Comment