SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Thursday, January 29, 2009

Kenduri kat rumah paman tahir

Ahad lepas ada kenduri kesyukuran and kenduri arwah. Paman Tahir and Makcik Rozi yang wat. Dengar cite, diorang baru naik pangkat ke naik gaji. Murah rezeki. So, kenduri ni dibuat nak bagi sedara2 and kawan-kawan diorang makan. Siang, setat lepas zohor, da setat majlis makan-makan. Malam pulak wat kenduri arwah.





Ni Paman Tahir. Sengetkan kepala sikit k



Sapira ngn nenek aku. Si sapirah ni pantang nampak kamera. Asik nak bergambar jew


Ha..yang mengadap kamera ni ustazah sekolah rendah aku - Ustazah Kalsom. Dia ni dulu tak mengajar aku tapi aku kenal rapat ngan dia. Sebabnya dia ngan mak aku sama2 mintak keje jadi ustazah dulu. Sangat2 la peramah. Siap cerita apa yang kawan-kawan aku kat kampung. Anak dia dulu sama kelas ngan aku. Kitaorang panggil dia mamat zkrisham. Tapi mak aku cite dia ni sekarang wat keje yang tak elok. Ntah la mamat. Aku harap jangan la bergaul ngan orang jahat.




Suasana majlis




Sapira, mak sapira - bibik ijah dan bibik mum yang tengah wat muka sememeh



Yang pakai baju kalor pink tue bibik mum. Mengandung lagi..haha


Suasana majlis tahlil. Orang tengah sibuk baca zikir aku sibuk amik gambar..huhuhuu



Paman Tahir tengah cakap something kat pak imam




Abis zikir and doa, makan



Sepupu sepapat tengah makan


Sepupu2 pompuan


No comments:

Post a Comment