SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Sunday, January 4, 2009

Khatam Al-Quran

Alhamdulillah..syukur kepada tuhan hari ni aku masih lagi sihat sejak kemalangan dua tahun lepas. Last checkup, dr kate aku da fully recovered from serious injury. No need wat medical chekup. B4 accident tue, i think my life memang terumbang ambing. nothing much to do. ye la baru habis degree dengan bersusah payahnye. Then enjoy smpai x ingat. dok bilik sewa kongsi ngn mcm2 org. Kalo dpt yg alim tue, alim la aku..hoho. Kalo dpt yg kurang elok (kata kasar = JAHAT), jd truk perangai aku.

Anywy nasib baik kejahatan yg pernah ku wat x berkekalan. Xdela sampai dosa besar tp bila aku renung2 ade jugak benda yg tuhan xske tp aku wat. Tp lps eksiden 2, aku btul2 xnk wat jahat. kalo leh nk wat baik je memanjang. Nk tolong org, nk jd baik. HARI INI al-hamdulillah aku da khatam Al-Quran. Org cm aku ni lame tol nk khatam. Bygkan aku bace setahun yg lalu, baru arini abis bace 30 juzuk. sbbnye lepas solat, aku just bace 1-2 pages. Mane la nk abis cepat. Tp sejak sbulan lalu, aku habiskan at least 2-3 surah. Ingat nk khatam time 31 December n 1 january setat bace dari depan...tp 2 la byk sgt halnye. Setakat ni da dua kali aku khatam Al-Quran (setahun sekali khatam)..setat bace dari lepas eksiden. Target tahun ni nk 2 kali khatam n bace gak terjemahannye.

Ingatan bgku. Bukan nk bangga ataupun sombong...jauh skali riak. Tp ini utk peringatan bagiku supaya jangan lupe membaca Al-Quran andaikata aku terbce entry ni pd masa akan dtg. Semoga Allah mengampuniku, ibu-bapaku, rakan-rakanku, guru-guru dan juga muslimin dan muslimat samada yg masih hidup mahupun sudah meninggal dunia.

No comments:

Post a Comment