SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Saturday, December 5, 2009

buku pasal kahawen n komik sains




hmm..hmmmm...hhhhmmmmmm. kasi pnnjang lagi. bukannya apa, apalah pandangan orang sekeliling aku bila mengetahui n*a sudah mula membaca buku seperti ini? sapa nak jawab angkat tangan


buku ni da lama aku abis baca. bukannya apa, saja untuk menambahkan ilmu di dada. byk dowh yang aku tatau. segala macam persoalan termasuk yg remeh didescribekan dlm buku ini. akan tetapi, seperti aku katakan, kita tak akan jadi pandai or expert dengan hanya membaca. membaca hanya suatu pendedahan dan pengukuhan. kita perlu bimbingan tok guru2 agar tak melencong dari jalan yang lurus




komik2 ni bukan sebarang komik. ini adalah komik sains dowh. ada dekat 8 buku semuanya. aku baru beli 6 buah. komik bukan sekadar ada gambar kartun2, tapi diterapkan gak ilmu sains alam ni secara santai dan bergumbira. bagi aku, sesuai kepada budak2 yang malas nak belajar, yg suka baca komik je memanjang. try paksa diorang baca komik ni. kalo diorang tak dapat A dalam subjek sains, aku sanggup menari para2 sakura depan cikgu-cikgu lalalala. contoh ilmu dlm ni : Kenapakah badan kita menggigil bila sejuk? kenapa x berjoget2 or bergelak ketawa, napa kena gigil gak? nak tahu beli la komik sains ini



***sapa mahu pinjam, silakan bgtau aku. memang tujuan aku nak share buku2 yg aku beli. cume sapa2 yang da pinjam buku2 aku dulu, kalo da baca sila pulangkan la eh, ada orang lain nak baca gak..jgn wat perkasam buku2 aku tu

No comments:

Post a Comment