SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Friday, December 18, 2009

kucingku sudah arwah

Kucingku yang bernama Maikel telah kembali ke alam barzarkh pada malam jumaat,17 december 2009.. lebih kurang jam 12 tgh malam

dia adalah kucing istimewa kerana kedua belah mata dia buta..adik beradik dia mati kena langgar n mati sakit, parent dia tinggalkan dia keseorangan. dia hidup kerana adanya semangat menghargai nikmat nyawa dan kehidupan. adakah kita menghargai hidup kita ??





last night kalo tak silap dalam kol 12 tgh mlm, kucing aku (namanya maikel) sudah nazak dan nyawa2 ikan. dia disahkan oleh dr kat klinik haiwan menderita sakit paru-paru basah. huhuhu sian aku tgk dia. malam tadi da betul2 sakit sangat..minum air pun da x mampu. matanya berair- clearly nampak dia menangis..satu lagi yg sadis, dia susah sangat nak bernapas..tercungap2..sampai mengeletar dan bergoyang2 kepalanya semata2 nak menyedut satu napas..sedih dan terharu aku tgk.

detik2 sebelum dia mati, aku ada kat sebelah dia..sambil mengusap2 kepalanya. itu je yg mampu aku lakukan sbb dia da tenat. then suddenly dia angkat kepala dia n terdengaer suara halus dia..lemah sangat..dia seperti mahu memberitahu sesuatu kepada aku. menggeltar tubuh badan dia..kepala dia da terhuyung hayang..napas tercungap2..mata berair..mulut pun keluar air..

akhirnya..aku pegang badan dia..then tiada lagi getaran..tahulah aku..nyawanya sudah dicabut Allah. T________________________T





sudah sakit. asik tido sehari suntuk. tak aktif seperti dulu. dulu kejap2 meloncat, kejap2 lari2 anak langgar dinding, takpun dok baring sebelah aku..





sudah kaku dan tidak bernyawa..huhuhu sedih siut...sayonara maikel!!!
`
`

`

1 comment:

  1. nuar.sorry to hear about your maikel. aku paham apa yg ko rasa. aku pnah tengok burung adik aku mati, kepala da goyang2 hampir putus sbb kucing nk makan. lepas tu hamster aku pun mati gak. tak terdaya. tu masa aku kecik, tp ingat sampai skg. nangis2 tu toksah cakap ar.. kubur kucing pun da brp banyak kt blakang umah aku.. kuatkan semangat keh!

    ReplyDelete