SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Saturday, December 5, 2009

mari kita bersedekah kepada makhluk Allah

ptg tu, lepas g byar duit moto, booking kete (aik tak booking lagi?)..ayah ajak wat sedekah. wahhh adakah kita mahu g umah anak2 yatim? then kitaorng singgah beli buah rambutan, buah pisang, and roti.. wahhh lagi, skrang ni trend org bagi sedekah bg buah pisang, buah rambutan or roti kaa? konpius aku. then drive terus g pantai morib. wahhh kali ketiga, org yg nak kena sedekah ni suka mandi mandi di pantai morib?

cis, cis cis..mati2 aku ingat nak sedekah kat umah anak yatim, rupanya nak bagi makan si monyet2 terbiar. sian dowh aku tgk diorang ni, terpinggir. byk pembangunan kat sini, pokok2 ditebang, last2 diorang tak de umah. sudah tentu diorang xde makanan. dimanakah pusat aduan kebajikan diorang ni? wakil2 rakyat sila tampil ke hadapan. jangan asik terima makanan bawah meja jaa






sesi-sesi sukaneka. sukan campak mencampak, then ada yang menyambut, then lastly ngaaap masuk molot...huhuu bukan senang dowh nak tgk sukan berprestij ni. antara calon-calon juadah yang menjadi pilihan - pisang+roti+ rambutan. alaaa ko campak je macam2 diorang mesti makan punya la. ni la dia sikap yang baik yang patut kita contohi dari monyet2 iaitu bersyukur apa yang ada. makanan tu sedap ke x sedap, bantai je makan. x memilih langsung. adakah manusia macam itu sekarang ini? kuasa memilih melebihi kuasa bersyukur huhuhu





aku letih la plak nak kuar kereta. gejala penat tak sudah (eleh cakap je ko takut ngn monyet2 ituuu hahahahaha). yela banyak dowh monyet2..nnt diorang menodai aku..sapa yang susah...k8ram si8gh w8liah gak yg kena wat repot sensasi. dia plak yg dpt nama, bukannya aku pun

No comments:

Post a Comment