SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Sunday, March 1, 2009

2 Hospital



Semalam aku singgah 2 buah hospital sekaligus. Nasib baik semalam aku tak banyak keje. Leh la aku kuar tengok 2 sepupu aku kat hospital. Yang peliknya sorang 2 kakak die and satu lagi adik dia. Yang kakak masuk Hoppital Pantai Medical Center, Bangsar. Yang adik masuk Hospital Ampang.


Tapi semalam aku rasa serba salah. Sebabnya masa aku tunggu teksi kat depan library UM, tiba-tiba nampak seorang buta terkial-kial cari jalan balik. Aku rasa kesian yang amat sangat. Tapi aku cuma dapat pimpin dia sekejap je. Sebab arah yang dia nak pergi x sama ngan aku. Aku just bawa dia ke lane yang betul. Sebelum tu dia asik terlanggar besi penghadang jalan je. Niat hati nak hantar dia sampai balik kolej dia. Nasib baik dalam UM ni ada banyak manusia yang baik hati. Masa aku da duduk dalam teksi, aku nampak ada orang lain tolong si buta tu. Al-hamdulillah

Kita berbalik semula kepada cite sepupu aku yang masuk spital ni..haha jauh meleret. Sepupu aku ni (si kakak) ada tumor kat ovari dia. Panjang gak..adalah dalam beberapa cm. Nasib tak baik sebab dr terpaksa buang ovari dia. Tapi nasib baik tumor tu cuma kat sebelah je. Ovari lagi sebelah masih elok tapi kena jaga, takut berjangkit. Mungkin arini atau esok dia kuar. Yang jaga dia ni emak dia. Ayahnya jaga adik dia kat Hospital Ampang.



Yang adik dia ni nakal sikit. Lasak tul. Sepatutnya rabu lepas dia tengok kakak dia kat hospital. Last2, dia sendiri masuk hospital..hahaha gelakkan dia...huuhu jgn gelak lagi tak baik. Tu la sape suh nakal sangat. Tangan dia patah tapi bukan kat siku...dekat tulang pergelangan tangan. Kene wat operation gak sebab kena masukkan besi.
Sian family sepupu aku ni. Sorang2 masuk hospital. Xpe2 tuhan nak uji and u have us to support u. Sape lagi kan kalo bukan sedara sendiri. Nanti kalo da baik dua2, aku belanja tengok wayang.

No comments:

Post a Comment