SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Saturday, October 3, 2009

Beli kete




huhu...akhirnya aku mempokaikan duit nak beli kete. korang tgk gmbar salesman kat atas. takut siut aku. da macam samseng kampung. nak je aku menyikat rambut menggunakan cermin kepala botak dia. akan tetapi kita jangan menilai orang secara fizikal semata2. Nilai2 tersembunyi yang tidak kita lihat adalah yang sepatutnya kita analize. This guy is smart and brilliant. peramah tahap ah choi jual kangkung, baik bak malaikat, suka senyum bak pak mat toncet.


aku beli bukan sebab nak berlumba harem lagi berdrift kat jalan bangsar tapi sebab keperluan yang kronik..amat2 kronik. cis marah sama itu management mc kolej, sape suh buang makhluk yang paling berharga di muka bumi ini. takde lg yg akan bagi duit sewa tiap2 bulan, takde lg yang akan ketawa bersuka ria skodeng nurse2 seksi seksa, takde lg yg akan joget poco2 depan lif dan takde lg yg korek hidung sambil berdondang sayang di tepi tingkap bilik....2 la diorang hilang aset yang paling berharga ini. kesannya, aku da merempat dok jauh.

tapi think secara positif, sampai bila aku mahu idup bernomad, sampai bila aku mahu bertransport awam and sampai bila aku mahu berstatus single (watdehel hoho). Keluarnya aku dari hostel ini, memberikanku seribu macam alasan untuk mengubah hidup aku. mungkin kepada yang lebih baik. mungkin diorang nak aku merasai perasaan bangga, megah and berlagak dengan kereta baru. Mungkin diorang suh aku wat nasi minyak cepat2..yela nanti harga beras naik. erm pepe pun semua ni ketentuan Allah, Dialah yang maha mengetahui perkara yang tidak diketahui oleh kita.
`
`
`

No comments:

Post a Comment