SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Monday, October 5, 2009

my first bento

Setelah aku membuat kajian dengan terperinci, aku dapati makanan kat kedai kurang berkhasiat, xde protein dan kalsium, xde vitamin E, kurang garam mineral, kurang asid sulfurik, so aku mengambil pendekatan drastik dengan membawa bento sbgai makanan tgahari. Yela untuk menjamin diri aku kekal sihat, bertenaga dan mengekal bentuk badan unggul huhu.

khohoho hari ni hari pertama aku membawa bento(watdehel-bento ada seni lipatan kain). Ni ha aku bawak bekal ke opis. Smlm ckp ngn mak, nak bawak bekal macam masa2 sekolah dulu. Then mak ckp "eh tak malu ke ngn kawan2 opis, bawak bekal". Aku ckp la wat pe nak malu. Biar la diorang memandang dengan senyuman sinis. watpe nak dimalunya. eleh sebenarnya diorang jeles 2 sbb diorang x bawak bekal yg disediakan oleh bini2 n mak2 diorang...huhu jahatnya aku..kekeke

Bekal utuk hari ni, nasi goreng perencah adabi, telur cincau kuning, n telur itik yg sudah jadi masin yg amat

3 comments:

  1. Haa betul2. terutamanya kafe pak chu ni...tertumpah MSG ker apa

    ReplyDelete
  2. aku ingtkn gambar nie la bekal ko..terkesima + kagum jap aku tadi..rupa2nya indah rupa dari khabar..cheh..

    ReplyDelete
  3. en padil: betul2. hehe..itu baru MSG, lum masuk benda lain

    tasha: ko ni tasha terkasima la lama2...xpe2 karang aku wat sebijik cam 2..tengok la nnt hehe

    ReplyDelete