SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Thursday, August 6, 2009

Hari mengambil jubah member



Kawan aku minta tolong kat aku utk ambil jubah convo dia...mesti dia ni tak sabar nak konvo next week. Dia ni g taiwan..so takdapat amik...jadi aku wakilkan dia...aku tau mesti ramai gila orang datang amik jubah nanti. So decide datang 1/2 jam before bukak kaunter. Tapi rupanya aku tak berapa bijak sangat. Udah ada orang tunggu lagi awal dari aku..aku rasa diaorang ni tunggu lepas subuh la...panjang bebenor barisan...fuh..takpe2 niat ikhlas nak tolong kawan...





Mula2 sekali udah kena beratur panjang macam ular just nak amik no giliran je...fuhhh..nasib baik aku tak tersalah masuk area...kalo tak jenuh aku nak cari tempat no giliran...





Second part, kena beratur untuk check samada kita da byr sewa jubah ke belum. Dan jugak check ada hutang tertangguh ke tak...perh time ni punya orang....macam dalam stadium bola...ramai bebenor...so nak tunggu punya turn jadi lama...masa tengah tunggu letak screen besar tayang cara nak pakai jubah...






Part ni yang amik masa lama. Aku habiskan masa dekat satu jam semata-mata nak tunggu turn amik beg jubah dan tentukan saiz jubah..Ramai sangat student. Ingatkan da dtg awal...rupanya ada yang awal lagi...terjupa gak juniors2 yang muka masing sangat gembira nak amik jubah..Tapi yang tak bestnya, orang da beratur awal, tapi adalah mamat n minah yang potong line...geram tol...tak nampak ke orang tengah berazab tunggu kat belakang ni....nak je aku bagi duku sikit kepala diorang tu..rambutan sungguh..






Time ni nak amik kad jemputan, sain surat, amik kad reader voice, isi form survey...fuhhh byk tuuu...lenguh lutut aku





Tengah beratur nak check kad reader. Kad ini diguna untuk panggil nama bila nak naik pentas nanti..check sound...then kena isi form gak yang entah form pe...nak balik cepat dok atas kerusi...letih dowh






Banyak gerai sudah dibuka especially gerai amik gambar...





Balik dari amik jubah, otw nak ke opis, singgah jap ke jabatan bendahari..nak settlekan masalah yuran pendaftaran new semester. This semester adalah semester extent...akunya biasiswa sudah tamat last sem...so kena la bayar sendiri..huhuhuhu pokai aku bulan ni..bukannya sikit






aku ingat dapat hadiah cabutan misteri ke pe sebab bersusah payah membayar yuran semester on time...rupanya dapat sticker kecik yang mudah sangat nak terkoyak...

1 comment: