SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Tuesday, August 4, 2009

Seni Membentuk Manusia



Alhamdulillah sempat jugak aku abis baca buku “Bercinta sampai ke Syurga” walaupun jarum kemalasan sudah mencecah tahap infiniti . Ada part yang aku skip sebab mungkin isinya hampir sama dengan buku-buku yang pernah aku baca. Mostly ape yang aku cari adalah perkongsian pengalaman ustaz hasrizal dalam menyelesaikan masalah rumah tangga dengan disisipkan olahan teori. Banyak buku-buku sebelum ni just menunjukkan sukatan teori yang panjang berjela yang aku taktau kat mana noktahnya. So far, buku ni seswai kepada pasangan suami isteri, bakal pengantin dan juga muslimin dan muslimat yang mahu mendapat sedikit hidayah daripadanya dengan izinNYA. Hopefully sekurang-kurangnya sikit nasihatnya, aku akan cuba ikut.



“Belajarlah untuk menjadi suami, belajarlah untuk menjadi isteri, belajarlah untuk menjadi bapa, belajarlah untuk menjadi ibu, kerana semua itu teras tarbiah, seni membentuk manusia”
`
`
`
`
`

No comments:

Post a Comment