SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Sunday, September 6, 2009

berpuasa extra 25 minit




Disunnahkan juga kita menyegerakan berbuka puasa. Waktu paling afdal ialah ketika
matahari mula terbenam atau dilaungkan azan Maghrib. Utamakan berbuka dari sibuk
berzikir, membaca al-Quran atau ibadah lain kerana perintah Nabi s.a.w. Rasulullah s.a.w bersabda:

“Manusia akan sentiasa berada di dalam kebaikan selagi mereka sentiasa menyegerakan
berbuka puasa.” – Hadis riwayat al-Bukhari. no: 1957.

Di dalam sebuah hadis qudsi, Allah S.W.T telah berfirman:

“Sebaik-baik hamba-ku menurut pandangan-Ku ialah orang yang menyegerakan berbuka puasa.” - Hadis riwayat al-Tirmizi. no: 636.







T_T..huhu sedih dowhh...ari jumaat lepas aku jd gile nak berpose...udah masuk berbuka pose tapi aku still nak berpose...degil sungguh aku ini...xde keje...

aku bukannya saje nak pose lebih....tapi aku stuck kat dalam bas...huhu...masa azan maghrib, bas da jalan....cis dan cis geram tul bas lambat sgt sampai..menyesal plak amik erl yg punya laju itu g putrajaya sentral cepat2...last2 time nk dekat pose baru bas sampai...aku plak xde beli extra makanan sbb kalo beli makanan kat tingkat atas takut terlepas bas..yela bas tu kejap de kejap xde....so dalam bas...bukan main suka org lain berbuka...aku hehe oleh kerana nk mendapatkan berkat berbuka posa...buka la pose gak..haha...berbuka dengan makan angin aircon dalam bas...kah kah kah...makan angin katakan...tp sedih dowh selama 25 minit nk sampai kampung aku aku just makan angin n dengar diorang menghirup air...minum siap berbunyi lak 2...aku plak da naik kembung perut makan itu angin aircon...first time in my life....sampai je umah...berdesup aku g dapur g cari air...hohoho...family aku sume tgh terbongkang kekenyangan...tinggal mak aku je kat dapur basuh pinggan...
`
`
`

No comments:

Post a Comment