SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Friday, September 25, 2009

Beraya bersama itik2





hahaha...plan nak beraya kat umah bibik kat kl. tapi cancel sbb malas hohoho. Last2 beraya ngan itiks kat kampung. Mak aku teringin makan telur itik. Si pekebun (wah skemanya aku) bela itik untuk dapatkan telur. Telur tu pulak ada yang dijual kosong (tanpa perencah) dan juga dibuat telur masin. Masa kitaorang nak g sini, adalah jiran n mkck tempah nak beli itu telurs. Ladang itiks ini terperosok sikit...sebelah kampung orang sakai (orang jawa panggil orang asli as sakai)...Dulu masa kecik2 dok paham..apelah mak n ayah aku ni, asik ckp sakai...rupanya orang asli. Kampung orang asli sebelah je ngn kampung ayah aku. Diorang ni suka makan daging monyet kah kah kah...serius ni...sbb aritu diorang nak beli monyet pak ngah aku. Bukan nak dibuat amik buah kelapa, tapi nak wat makan hohoho...Dulu masa aku sekolah menengah, ada lah 3 - 4 orang kawan aku orang asli...baik diorang ni..sekarang entah ke mana diorang ni. lama tak jupa.













hoho byk gile itiks. Aku rasa entah berapa byk dozen telur itik. Kandang itik (?) dia besar then wat kat bawah pokok2 plak 2...redup dowh. Kata mak aku, ini kebun dia. Nanti bila da tua, teringin gak nk bela ayam, itik, lembu kat kebun sendiri. My wife in the future, jgn lupa tolong jaga sama eh....lalala




Arnab pun ada bela gak. Siap ada penjaga lak 2 khokhokhok - si monyet kecik





Lepas g ladang itiks, kitaorang hantar adik aku amik moto kat UKM. Masa on the way balik dari bangi, family aku jupa orang jual durian. Berdesup ayah aku berhentikan kete. Ni ha mak n ayah aku tengah borong durian. Aku ni bukannya makan durian sangat. Makan sebijik 2 da muak. Dulu masa kecik2 memang hantu durian. Tapi da besar panjang, makin x suka plak makan. Makan pun kalo ada jemaah ajak tak pun nk amik hati huhu.





Tengah negotiate harga durians...hoho panaslah aku malam ni
`
`

No comments:

Post a Comment