SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Saturday, September 26, 2009

Candid2 hari raya



Yeah akhirnya dapat beraya umah wak sa*nah. hoho asik tertangguh je nak g umah dia. sian dia..tahun ni tahun pertama dia beraya tanpa cucu kesayangan-Nab*l..huhu sedih dowh. Aku da belikan kain pelekat kat Mat L*na, husband dia. Untuk wak sa*nah, aku belikan kain batik nak bagi dia tapi mak aku kata aku tersilap beli...terbeli kain muda mudi hohoho..Jadi sebagai ganti aku bagi duit raya




G beraya umah bibik L*s. Dia ni bukan bibik aku tapi bibik kepada mak aku. husband dia tak sempat aku amik gambar. Family aku n family bibik l*s kalo borak..masyaAllah..aku tak paham satu benda pun...cakap bahasa jawa pekat...aku mana la reti sangat...dengor je lor




Beraya umah Paman Tah*r n bibik roz*. Diorang ada wat makan2. Tapi aku tak makan pun. Family aku je yang makan. Perut aku udah penuh makan kedai tadi. Tu la lenkali jgn singgah mana2. kan da melepas makanan yang sedap2. Aku dok terbongkang ulangkaji soklan PMR ngan anak diaorang yg sulong sbb 2 minggu lepas raya, da exam. chaiok!!





Pegi beraya S.Alam pulak. Singgah umah pak uteh aku. hoho..kalo orang luar tgk dia conpem pkir dia ni garang n bengis..tengok la rupa dia...tapi dia sangat2 baik orangnya. Bila kitaorang call nak datang umah dia, terus dia sendiri masak mee goreng




Beraya umah paman L*n. Umah dia satu perumahan ngan umah pak uteh. Diorang baru balik dari penang. Anak dia agak rapat ngn aku, si J*a. Dia ni kalo jupa je, mesti tanye bila nak tunjuk bakal bini huhuhu..Dia selalu outstation sbb join j*m heb*h




Kak Y*n and family datang umah beraya. Kak Y*an ni anak wak sae*ah, mak angkat my sis. Siap bawak anak2 dia yang 2 orang 2 dengan anak sedara. Fuh ligat bebudak2 ni. Riuh umah aku. Anak2 diorang kenal ngn my family sbb dulu diorang penah dok satu perumahan ngn umah aku.




Jiran2 yang prihatin hahaha datang beraya umah. Siap bawak anak menantu lagi tu khokhok..Masa aku tengah sambut diorang dkt pintu, menantu diaorang tergamam tengok umah aku huhu...mgkn ini first time kot datang umah





Pak Usu and family datang beraya umah. Pak usu ni adik kepada ayah aku. Anak2 dia pun ada yang kembar cam aku




Keluarga adik beradik atuk pun datang umah. Tak rapat sangat ngan diorang. Just tegur gitu2 je.






Bibik An*s dan anak dia. Dia datang ngan family masa raya ketiga. Jarang jupa dia. Siap tanya soklan hotz huhuhu. Ramah orangnya. Anak2 dia udah dekat 5 org. Yang tua tingkatan 3. Dia la yang asik bising haha..dia kata aku ni asik belajar2 je...bila nak kawin ni...khokkhok...orang sana dengar tue...bibik udah tye ni hehe




Mar*a and anak dia si sarah. Sepupu yang datang jauh dari melaka. Dia ni anak kepada abang ayah aku. Aku ngn dia ni memang rapat sejak kecik lagi. adik beradik dia pun aku agak rapat. Jarang dapat jupa dia. Dok melaka katakan




Si sarah yang takut ngan aku. Macam la aku nak makan dia hehe. Asal nak pegang dia, terus jadi histeria haha. Mungkin lom penah jupa kot. Dulu masa aku jupa dia, time 2 dia baby lagi. Lama2, akhirnya dia udah tak takut ngn aku yeye. Siap pegang tangan aku lagi. Mak dia kata, mula2 memang takut, lama2 ok la 2





My kazen - Safi*ah dan husband. Dia ni anak kepada adik mak aku. Kiranya cucu yang first kawin. Hait sudah potong jalan nampak. Aku si cucu paling sulong x kawin lagi ni hehe. Sekarang dia tengah mengandung anak pertama. InsyaAllah bulan 12 lahir anak. All the best
`
`
`
`

No comments:

Post a Comment