SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Saturday, September 19, 2009

Bershopping di Pasar Ikan



Lepas sahur aku terlelap sikit..then mak aku kejut..rupanya ajak aku g pasar borong beli barang basah...kene pegi pagi2 sebab nanti penuh orang kat sana...huhu ujan dowh pagi ni...





Kerja aku mengekor mana mak n ayah aku pergi...then tolong angkat barang...aku ni mana la reti nak pilih ikan2 or daging yang ok....huhuhu




Udang galah ni special sikit....sebabnya tiap2 ekor disarung ngn plastik khas...nk jaga kualiti...so disebabkan itu punya unik....ayah aku kasi borong ini udang




sotong termasuk dalam barang belian




Borong itu ketam













Beli macam2 ikan...ntah ape nama pun aku x ingat...mgkn ikan jenahak, terubuk n kembong kot...




Beli daging lembu wat masak rendang





Ayah n mak aku beli ayam ntah berapa dozen...byk siut...





Beli santan yang udah diproses...xyah tunggu orang kedai parut kelapa..





Last sekali beli sayur mayur...off course kene ada serai...





Singgah umah nenek jap...kasi hantar daging ayam yg beli tadi...x masuk umah nenek sbb nak cepat balik umah..emak je yg masuk dalam...





Ayah n mak aku bagi daging ayam ke daging lembu kat pekerja ayah aku...x ingat lor...diorang ni skrg ni tgh nak siapkan rumah pama* aku...
`
`
`
`

No comments:

Post a Comment