SeLAmat DaTAnG Ke Duniaku. Perkongsian dETik BerMuLAnya SuATu KEperCAyAaN
RSS

Sunday, September 6, 2009

berbuka pose di rumah

hohoho...da lebih 2 minggu x balik rumah...marah sama itu tesis report...sape suh x siap2...ada je yang nak kena tambah n ubah...watever...ermm selama satu hari aku dok umah...x wat pe pun...baca buku yang aku beli kt midvlly je...mak aku g tadarus kat surau dari pagi sampai tgahri..ingtkan nk ikut tp mak aku kata tadarus cuma orng pompuan je..takkan aku nk menyelit kot...


ptg 2 lepas abis sume keje aku (hehe xde wat pe pun) tolong mak aku masak kat dapur..byk sgt mak aku beli...ikan, udang, ayam....huhu cm nak wat kenduri...tp mula2 mak aku suh aku potong itu kulit lembu...nnt malam kita makan benda 2....waaaaa...apekah kulit lembu cm yg wat gendang 2....huhu terkejut aku...rupanya kulit lembu ni mak aku kata udah dipotong, diperam, dibakar dll...kitaorang tinggal kasi potong nampak kemas n masak ape yang patut.."potong 2 jangan kecik2...potong panjang2...senang sikit" hehe mak aku membebel kat aku...b4 dat aku potong dadu bukannya potong memanjang...





kulit lembu yang udah aku potong dengan bersusah payah...then lepas 2 mak aku wat masak lemak campur ngan udang yg saiznya gile besar...





Masa tgh2 tolong mak aku masak....tiba ayah aku masuk dapur...ajak aku g pasar...beli kueh2 ke...terkejut aku..jarang ayah aku ajak g pasar sama2...bolan pose ni tiap2 ari ade pasar kat kampung aku...tahun ni lom singgah lagi...huhuhu rupa2nya ada benda yang dia nak bincang...baru aku tahu....mostly kitaorang borak2 hal aku....kat pasar de la jupa kwn2 lama n jugak jupa ustazah yang garang tahap maharaja khokhok...x tegur dia sbb masa 2 dia tgh sibuk beli makanan...karang x pasal2 kalo aku tegur gak disuruhnya aku baca doa qunut kat pasar tu hahaha...





beli yong tau fu...mak aku pesan...teringin kata dia





beli kek batik gak...eh nampak benda ni mesti kena beli...jgn x beli...






byk gile aku beli itu makanan....combine yg ayah aku beli lagi la banyak...ntah perabis x malam ni aku makan....
`
`
`

No comments:

Post a Comment